Returnering, Fortrydelse og reklamation
Fortrydelsesret
Hos Reactivate.dk har du som forbruger altid dine almindelige 14 dages fortrydelsesret fra du modtager varen. Du skal meddele Reactivate indenfor 14 dage af modtagelse af varen at du ønsker at returnere den.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal der ske besked til info@reactivate.dk. eller ved at udfylde nedenstående standard fortrydelsesformular.
Du kan også nemt udfylde returformularen i Shipmondo ved at følge instruktionerne. Når du fortryder et varekøb skal du som kunde selv betale udgifterne for returforsendelse. Du skal blot udfylde korrekt information, og indlevere pakken til nærmeste posthus. Det kræver dog du har en printer til rådighed:
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: ______________________________
Bestilt den: ______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________
Forbrugerens adresse: ______________________________
Årsag til returnering (valgfri): ______________________________
__ Pengene retur
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvis du ønsker at sende varen retur, er det vigtigt du indpakker den i holdbar emballage, send eventuelt pakken retur i dens originale emballage for at undgår skader. Hvis varen under returfragten påføres skader grundet dårlig emballage, pålægges du ansvaret. Du er ansvarlig for varens stand indtil den er retur hos Reactivate. Husk derfor også at bede om kvittering for indlevering af pakken på posthuset.
Ved returvaren vedlægger du en kopi af ordrebekræftelsen, eller en anden form for dokumentation for dit køb.
Sørg for varen sendes med omdeling, da vi ellers ikke modtager pakken.
Varen bedes sendt med GLS eller PostNord.
Send varen retur til følgende adresse:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og mod forudgående aftale aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Varens stand, når du sender den retur
Efter varen er i din varetægt, er det vigtigt du behandler den med omtanke hvis du skal gøre brug af din fortrydelsesret. Hvis varen har mistet værdi grundet din behandling af varen (hvis du har brugt varen på uacceptabel måde, udover hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og hvordan varen fungerer), kan vi kun refundere en del af købsbeløbet.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som værdiforringet, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Fortrydelse af en del af købet
Har du købt flere varer hos Reactivate.dk, og du fortryder nogle af varerne, kan du godt returnere én eller flere varer, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Vi kompenserer ikke for returnerede pakker tabt i returforsendelsen.
Tilbagebetaling
Efter modtagelsen af returvaren vil vi tjekke varens stand.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varens værdi er faldet, fratrækkes det beløb varen vurderes skadet for.
Hvis varen er ubrugt og ubeskadiget, refunderer Fashion Outlet det fulde beløb der blev betalt for varen/varerne. Herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Tilbagebetalingen foretages så snart varen er modtaget hos os, eller du fremsender dokumentation for at have returneret varen.
Reklamation
Hos Fashion Outlet er du omfattet almindelig købelov for varekøb, du har derfor som forbruger 24 måneders reklamationsret. Reglerne for reklamationsret er gældende, og er dem der vil blive taget udgangspunkt i, hvis der tages brug af reklamationsretten.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Reactivate inden for rimelig tid efter varens at manglen er konstateret eller burde være konstateret. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Du bedes udfylde returformularen i Shipmondo ved at følge instruktionerne på: